12:19

Bajki

,,Mija czas. Płynie czas. Czas pogania stale nas" - Tak śpiewał zespół Alibabki w filmie z 1977 roku pt.  ,,Wielka Podróż Bolka i Lolka"
Jeszcze nie tak dawno oglądałem bajki, stare, dobre poczciwe bajki takie jak Smerfy, Gumisie, Tabalugę, Muminki.... Mógłbym wymieniać poszczególne tytuły godzinami. Każda z tych animacji zakorzeniła się w jakiś sposób w mojej głowie. Być może wpłynęła na mój sposób postrzegania, a z drugiej strony mogłabyć tylko pożeraczem czasu. W każdym bądź razie BYŁA. Poświęciłem jej SWÓJ czas. To prawda nie miałem za dużo do roboty jako przedszkolak, ale w dzisiejszych czasach dzieci bardziej zamożnych ludzi zamiast rozwijać swoją wyobraźnię, kształtować ZDROWY sposób myślenia od najmłodszych lat uczą się rywalizacji. ,,Ile umiesz już języków", ,,Ja potrafię mnożyć, a ty?". Założę się, że w szkołach prywatnych jak i niektórych publicznych takie teksty są na porządku dziennym. Rywalizacja. O to chodzi w dzisiejszym świecie. Nawet pomiędzy dziećmi, które czasami przekrzykują się jak w sejmie. Czas mija. I to cholernie szybko. Wręcz zajebiście szybko. Jeśli jakimś cudem czyta to młoda mama lub tata... Proszę... Puść swojemu dziecku bajkę, mądra bajkę, usiądź z nim przed telewizorem i obejrzyj ją razem z pociechą. Tylko nie mów, że nie chcesz! Bo jeśli tak jest to znaczy, że jesteś za stary na dzieci.
Tylko ola Boga! (zawsze chciałem tak napisać hahaha) Zachowaj umiar. Z bajkami nie można przesadzać. Są jak narkotyki. Im więcej ich oglądasz tymbardziej i częściej ich pragniesz. Trochę to chore, ale tak było w moim przypadku. A no i oczywiście, czytanie książek jest lepszym niż telewizja sposobem spędzania wolnego czasu, ale o tym kiedy indziej.
Czym są mądre animacje? To bajki z morałem, niezawierające przemocy, ale jednocześnie przyciągające młodych widzów. Podziwiam ludzi którzy je tworzą i moim marzeniem jest spotkać chociaż jednego z nich.
Na koniec polecę kilka ciekawych (moim zdaniem) tytułów :D:
1. W głowie się nie mieści - jedna z najlepszych animacji ostatnich lat. Pomysłowa, angażująca. Dziecko, dzięki niej może zupełnie inaczej zacząć postrzegać świat. ,,Jestem zdenerwowana, może to czas aby radość przejąła stery" Kombinacji jest mnóstwo. Świetny film zarówno dla młodych jak i starszych widzów.
2. Stare, nadal śmieszne Smerfy
3. Tabaluga - polecam z sentymentu :D
4. Scooby Doo - dla trochę starszych z racji potworów
5. Franklin - przez wielu wyśmiewanych, obiekt memów, ale bawi i uczy i to jest najważniejsze
6. Klasyki klasyków: Pinokio, Śpiąca królowna, Piękna i bestia, Brzydkie kaczątko, Calineczka, Piotruś Pan
7. Wall-E cudowna oscarowa animacja, dla starszych ( ok 7 lat )
8. Mój Brat Niedźwiedź - co tu dużo mówic... Wspaniała animacja
9. Kubuś Puchatek ❤
10. Zaczarowany ołówek
11. Troskliwe misie
Czekam na komentarze z tutułami waszych ulubionych bajek c:
S.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz

Copyright © 2016 Takie tam , Blogger